Delayed

19 januari 2019 - Dr Babasaheb Ambedkar Nagar, India

Vol goede moed richting Schiphol gegaan. Verkeer verliep soepeltjes evenals het afgeven van de bagage (we bleven ruim binnen de toegestane 20 kg ivm de binnenlandse vluchten)  De douane leverde ook geen problemen op.

Mooi op tijd bij de gate om te boarden, dat neemt even wat tijd in beslag met een vliegtuig met die capaciteit.

En toen was het wachten geblazen. En nou duurt wachten altijd lang, vooral als je het niet zo hebt op vliegen, maar dit duurde wel heeeeel erg lang. We werden geinformeerd door de gezagvoerder.  Hij vertelde dat  het vliegtuig een proces van de-icing moest ondergaan en dat we in de wacht stonden.

Na bijna een uur hadden we het de- icen  doorlopen en konden we in de wacht om te mogen vertrekken. Uiteindelijk is  het vertrek in plaats van de geplande 22.00 uur uitgelopen tot 00.40. Pffffff….

We hebben daardoor de aansluitende vlucht in Dubai gemist. We hadden namelijk een krappe tussenstop van 1 uur 45 minuten. Als alles  op tijd verloopt is dat hartstikke mooi , maar nu even niet.

20190118_115902

En in plaats van vertrek  vanuit Dubai naar Mumbai om ongeveer 9.00 uur werd dat opgeschoven naar 15.50. Ook die vlucht is niet op tijd vertrokken want er was een start- landingsbaan buiten bedrijf. Maar om 21.00 landden we dan eindelijk op Mumbai International Airport.

20190118_173625

Na alle controles van douane stonden we om 22.00 uur oog in oog met onze contactpersoon aldaar. En na een enerverende rit ( met 20 miljoen inwoners is het altíjd druk in Mumbai) kwamen we na een uur aan in ons hotel .

20190118_225551

De  autodeur wordt geopend, je krijgt een geüniformeerde begeleiding tot aan de balie van het hotel, en tijdens het inschrijven krijg je een drankje aangeboden en een flesje water. Dát was nog even wennen, maar ik voelde me toch helemaal "thuis". Klinkt misschien gek, maar doordat we 4 jaar geleden al een maand in India zijn geweest, waren we niet zo overdonderd door de drukte en het  lawaai op straat. Want ik kan me voorstellen dat dat een behoorlijke impact heeft , helemaal als je al een dag en een nacht onderweg bent geweest.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan:
    19 januari 2019
    In dit tempo zijn de drie weken gauw om Tinus! Maar je hebt de voetjes weer op Moeder Aarde en dat is ook wat waard. Veel succes!
  2. Géa:
    19 januari 2019
    Pff het duurt even, maar dan heb je ook wat. Heel veel plezier!